Pojazdy hybrydowe i elektryczne

1- Pojazd hybrydowy:

Pojazd hybrydowy, rozwiązanie pośrednie między samochodem w pełni elektrycznym a pojazdem napędzanym silnikiem spalinowym. Jest wyposażony w silnik spalinowy (benzynowy lub wysokoprężny) i silnik elektryczny. Obsługa samochodu hybrydowego zależy zatem od rodzaju jego silnika.

2- Pojazd elektryczny:

Obsługa techniczna silnika elektrycznego jest znacznie prostsza, niż silnika spalinowego – ze względu na swoją konstrukcję ma mniejszą liczbę części decydujących o prawidłowej pracy. Oznacza to, że serwisowanie takich pojazdów jest zdecydowanie mniej złożone niż w przypadku samochodów z silnikami spalinowymi.

Sercem samochodu elektrycznego jest akumulator. Źródłem zasilania silnika jest akumulator trakcyjny, zapewniający zasięg kilkuset kilometrów, w zależności od modelu. Trwałość akumulatora wynosi od 7 do 10 lat i może się różnić w zależności od trybu eksploatacji auta.

Dobre rady

Aby ustalić optymalny program przeglądów, warto zapoznać się z zaleceniami producenta samochodu.

1- Pojazd hybrydowy:

Pojazd hybrydowy z silnikiem wysokoprężnym: przeglądy co 10 000-20 000 km, z wymianą oleju silnikowego i filtra oleju.

Pojazd hybrydowy z silnikiem benzynowym: co 15 000 km, z wymianą oleju silnikowego i filtra oleju.

2- Pojazd elektryczny

Przeglądy co 30 000 km, wykonywane przez serwisantów z odpowiednimi uprawnieniami.

Badania techniczne obowiązkowe na terenie całej Unii Europejskiej: co 2 lata dla pojazdów starszych niż 4 lata.