OWU MOTRIO

Renault Polska prowadzi tę stronę dla sieci serwisów Motrio. Umożliwia ona dostęp do usług i umawiania wizyt przez Internet. Korzystanie z tej strony przez użytkownika odbywa się zgodnie z ogólnymi warunkami użytkowania, które zostały szczegółowo opisane na tej stronie w odpowiedniej sekcji, oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Gdy wchodzisz na tę stronę, przeglądasz ją i z niej korzystasz, akceptujesz bez zastrzeżeń ogólne warunki użytkowania, które mają moc nadrzędną nad wszelkimi innymi umowami, jakie zawarłeś z RENAULT Polska lub członkami sieci Motrio.

Strona jest administrowana przez: RENAULT SAS oraz RENAULT POLSKA


RENAULT Polska sp. z o.o. 

ul. Marynarska 13, 02-674 Warszawa

KRS: 0000121892 

Sąd rejestrowy: Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS

NIP: 5260205983 

Adres e-mail: serwisy@motrio.com

Numer telefonu: 800-900-803 


Renault SAS 

122-122 bis avenue du Général Leclerc 92100 Boulogne-Billancourt 

Numer telefonu: 0806 00 20 20

Adres e-mail dataprotection-com@renault.com.


OGÓLNE WARUNKI

 Warunkiem uzyskania dostępu do tej strony i korzystania z niej jest przestrzeganie wyszczególnionych poniżej warunków oraz obowiązujących przepisów prawa.


DEFINICJE

Dla celów niniejszych warunków:

„Warunki Ogólne” lub „ OWU” oznaczają niniejsze ogólne warunki użytkowania, których celem jest zdefiniowanie warunków zamawiania Usług przez Internet.

„Treść” odnosi się między innymi do struktury Strony, treści redakcyjnych, rysunków, ilustracji, obrazów, fotografii, wykresów graficznych, marek, logo, akronimów, nazw firm, utworów audiowizualnych, utworów multimedialnych, treści wizualnych, treści audio i dźwiękowych, a także wszelkich innych treści obecnych na Stronie.

„Elementy” odnoszą się do różnych funkcjonalności i elementów informacyjnych oferowanych na Stronie.

„Usługi” oznaczają wszelkie czynności związane z naprawą i serwisowaniem Pojazdu wykonywane przez Serwis Naprawczy Motrio i obejmują części i robociznę.

„Serwis Naprawczy Motrio” oznacza warsztat naprawczy będący członkiem sieci Motrio, działający jako niezależny przedsiębiorca w zakresie Usług. Serwis Naprawczy Motrio, czyli niezależny przedsiębiorca, nadal ponosi odpowiedzialność za wszelkiego rodzaju informacje, które może zamieścić na Stronie, w szczególności za odpowiedzi na prośby lub zapytania Użytkownika.

„Renault Group” obejmuje Renault S.A.S oraz Renault Polska

„Renault Polska” odnosi się do Renault Polska sp. z o.o., której dane znajdują się w pierwszej części niniejszej informacji.  

„Strona” odnosi się do strony „www.motrio.pl”, administrowanej przez RENAULT SAS i Renault Polska i dającej dostęp do Elementów. Strona obejmuje Treści, oprogramowanie, programy, narzędzia (programistyczne, nawigacyjne itp.), bazy danych, systemy operacyjne, dokumentację oraz wszystkie inne elementy, które ją tworzą, aktualizacje i nowe wersje, które mogą zostać wprowadzone na Stronie przez RENAULT Group.

„Użytkownik” odnosi się do każdej pełnoletniej osoby fizycznej, która może zaciągać zobowiązania zgodnie z prawem polskim, przeglądającej Stronę w celu skorzystania z Usług lub korzystająca ze Strony i jej Elementów.

„Pojazd” oznacza dowolny pojazd silnikowy dowolnej marki.


2 – CEL STRONY

Celem Strony jest umożliwienie kontaktu pomiędzy Użytkownikiem, który chce zlecić wykonanie Usługi dotyczącej jego Pojazdu, a Serwisem Naprawczym Motrio mogącym wykonać Usługę.

W tym celu Strona pozwala Użytkownikowi:

  • Poznać Usługi oferowane przez Serwisy Naprawcze Motrio,
  • Zidentyfikować Usługę/Usługi i Serwis Naprawczy Motrio, które mogą wykonać Usługę (Usługi) dotyczącą Pojazdu,
  • Zarezerwować przez Internet Usługę dotyczącą Pojazdu w danym Serwisie Naprawczym Motrio,

Lista ta nie jest wyczerpująca i a Renault Polska ma prawo  do ograniczenia, zmiany lub likwidacji poszczególnych funkcjonalności Strony, zawieszenia lub likwidacji Strony w każdym czasie. 

Przyjmuje się, że RENAULT Polska zastrzega sobie prawo do zmiany, w dowolnym czasie i bez uprzedniego powiadomienia, informacji pojawiających się na Stronie, w szczególności dotyczących warunków umówienia się na świadczenie Usługi. Podjęte działania pozostają bez wpływu na prawa nabyte Użytkowników – w zakresie realizacji Usług już zamówionych.

Usługi oferowane na Stronie są świadczone nieodpłatnie. Biorąc pod uwagę cel Strony, Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że wykonanie jakiejkolwiek Usługi przez Serwis Naprawczy Motrio (w tym sporządzenie konkretnego kosztorysu, w stosownych przypadkach, w ramach zlecenia naprawy sporządzonego przez Serwis Naprawczy Motrio podczas wizyty w warsztacie) podlega zafakturowaniu przez Serwis Naprawczy Motrio i jest płatne przez Użytkownika.

Korzystanie ze Strony jest nieodpłatne, ale może wiązać się z potrzebą nawiązania połączenia internetowego, które z kolei może być związane z koniecznością poniesienia kosztów połączenia z siecią Internet (opłata za przesyłanie danych), zgodnie ze stawką ustaloną przez operatora sieci dostarczającego tę usługę. 


3 – DOSTĘP DO STRONY

Witryna jest dostępna przez Internet pod następującym adresem: www.motrio.pl 

 Aby umówić się na wykonanie Usługi przez Stronę, Użytkownik musi podać numer rejestracyjny swojego Pojazdu oraz swoje dane osobowe (nazwisko, imię, numer telefonu, adres e-mail).


4 – LICENCJA NA KORZYSTANIE ZE STRONY

RENAULT Polska przyznaje Użytkownikowi osobiste, niewyłączne, odwołalne, nieprzenoszalne i bezpłatne prawo do korzystania ze Strony, Treści i jej Elementów.

Niniejsza licencja udzielana jest Użytkownikowi wyłącznie na jego własne potrzeby, z wyłączeniem jakiegokolwiek komercyjnego lub zarobkowego wykorzystania całości lub części Treści i/lub Elementów.

Użytkownik nie nabywa żadnych innych praw do Strony, Treści i/lub Elementów poza tymi przyznanymi w niniejszym dokumencie.


5 – USŁUGA SERWISU NAPRAWCZEGO MOTRIO

5.1. ZAPYTANIE O WIZYTĘ

Aby umówić się na wizytę w celu wykonania Usługi:

  1. Wprowadź numer rejestracyjny Pojazdu i jego przebieg
  2. Wybierz Usługę/Usługi
  3. Wybierz lokalizację Usługi
  4. Wybierz Serwis Naprawczy Motrio
  5. Wybierz jeden lub więcej terminów wizyty
  6. Wprowadź dane kontaktowe


5.2. – UMAWIANIE WIZYTY

Serwis Naprawczy Motrio wybrany przez Użytkownika analizuje zapytanie o wizytę i:

  • potwierdza zapytanie o wizytę poprzez  potwierdzenie wybranego jednego terminu z zaproponowanych przez Użytkownika terminów. Użytkownik i Serwis Naprawczy Motrio otrzymują wiadomość e-mail z potwierdzeniem wyboru terminu; lub
  • prosi o zmianę terminu wizyty poprzez zaproponowanie dwóch innych terminów: lub
  • odrzuca zapytanie.

Użytkownik otrzymuje wiadomość e-mail lub telefon po umówieniu wizyty. Z tą chwilą zawierana jest między Użytkownikiem i Serwisem Naprawczym Motrio umowa rezerwacji wizyty. 

Użytkownik może w każdej chwili wysłać nowe zapytanie o umówienie wizyty.


5.3 – ZMIEŃ TERMIN WIZYTY

Użytkownik lub Serwis Naprawczy Motrio może zmodyfikować termin umówionej wizyty i odrzucić ją. Każda ze stron jest następnie informowana o decyzji telefonicznie i/lub mailowo, i w tym przypadku:

  • Użytkownik ponownie wysyła zapytanie o umówienie wizyty,
  • lub Serwis Naprawczy Motrio kontaktuje się z Użytkownikiem celem zmiany wizyty.


5.4 – ZMIANA SERWISU NAPRAWCZEGO MOTRIO:

Po każdym zapytaniu o umówienie wizyty lub już po jej umówieniu, Użytkownik może zmienić Serwis Naprawczy Motrio poprzez odwołanie wizyty. Użytkownik i Serwis Naprawczy Motrio otrzymają wiadomość e-mail z powiadomieniem o odwołaniu wizyty. Użytkownik może następnie utworzyć nowe zapytanie o wizytę i wybrać pożądany Serwis Naprawczy Motrio, jak opisano w punkcie 5.1 powyżej.


5.5 – ODWOŁANIE WIZYTY

Użytkownik może odwołać wizytę w dowolnym czasie i w tym celu powinien skontaktować się bezpośrednio z wybranym Serwisem Naprawczym Motrio. Zalecamy odwoływanie wizyt z co najmniej 24-godzinnym wyprzedzeniem.

Użytkownik przyjmuje do wiadomości i korzystając ze Strony jest świadom tego, że umówienie wizyty za pośrednictwem Strony stanowi jego zobowiązanie umowne, wobec czego zobligowany jest odwołać wizytę, na którą nie będzie mógł się stawić.  


5.6 – WYBÓR USŁUGI I WPROWADZENIE INFORMACJI

Użytkownik jest odpowiedzialny za wybranie Usługi, która najlepiej odpowiada jego potrzebom. W każdym przypadku, po otrzymaniu Pojazdu, Serwis Naprawczy Motrio dokona sprawdzenia Pojazdu, a jego diagnoza może potwierdzić konieczność wykonania Usługi, na którą została umówiona wizyta, lub może zalecić dowolną Usługę odpowiadającą stanowi Pojazdu, która zostanie zrealizowana zamiast lub dodatkowo do umówionej Usługi, jeśli klient wyrazi na to zgodę. 

RENAULT Polska oraz Serwis Naprawczy Motrio nie ponoszą odpowiedzialności za wszelkie błędy wynikające z wprowadzenia przez Użytkownika błędnych informacji podczas procesu umawiania wizyty.


5.7 – CENA USŁUG

Na Stronie nie podaje się żadnych informacji dotyczących cen Usług ani żadnych wycen Usług wybranych do wykonania podczas wizyty w Serwisie Naprawczym Motrio. Aby poznać cenę, Użytkownik może zadzwonić do odpowiedniego Serwisu Naprawczego Motrio, który został wybrany do wykonania Usługi.


Użytkownik jest informowany, że wszelkie informacje odnoszące się do ceny Usługi podanej  przez Serwis Naprawczy Motrio są określone orientacyjnie dla ułatwienia i z zastrzeżeniem diagnozy i zaleceń, o których mowa w artykule 5.5 powyżej. RENAULT Polska nie ponosi żadnej odpowiedzialności za cenę wskazaną Użytkownikowi przez Serwis Naprawczy Motrio i w żadnym przypadku RENAULT Polska nie gwarantuje dokładności informacji udzielonych przez Serwis Naprawczy Motrio. Ostateczna cena Usługi może różnić się od ceny podanej telefonicznie, co zostanie ujęte w zleceniu naprawy sporządzonym przez Serwis Naprawczy Motrio. Zlecenie naprawy jest przedkładane do podpisania przez Użytkownika przed wykonaniem Usługi. Cena może również ulec zmianie zgodnie z Ogólnymi Warunkami Naprawy Serwisu Naprawczego Motrio, na które Serwis Naprawczy Motrio – w ramach swojej odpowiedzialności – zwraca uwagę Użytkownika przed wykonaniem Usługi.


5.8 – INFORMACJA ZWROTNA I BADANIE SATYSFAKCJI KLIENTÓW

Ponadto po wykonaniu usługi Użytkownik może otrzymać drogą elektroniczną ankietę z badaniem satysfakcji klienta, którego celem jest ocena jakości usług Podmiotu lub Usług Serwisu Naprawczego Motrio. Użytkownik decyduje czy chce wziąć udział w badaniu, nie jest ono obowiązkowe i wcześniej musi Użytkownik wyrazić zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych drogą elektroniczną.


6 – OBOWIĄZKI UŻYTKOWNIKA

Użytkownik zobowiązuje się do korzystania ze strony zgodnie z krajowymi i międzynarodowymi przepisami prawa. W szczególności, Użytkownik zobowiązuje się:

  • Przyjąć do wiadomości niniejsze OWU i stosować się do nich,
  • Nie powielać, nawet tymczasowo i/lub częściowo, Strony i/lub jej Treści, w jakikolwiek sposób i w jakiejkolwiek formie,
  • Nie uzyskiwać dostępu do składników oprogramowania Strony i/lub korzystania z nich,
  • Nie używać oprogramowania lub procesów mających na celu kopiowanie Treści i/lub mogących zakłócić prawidłowe funkcjonowanie Strony,
  • Nie dostosowywać, modyfikować, tłumaczyć, transkrybować, kompilować, dekompilować, montować lub demontować całości lub części Strony, Elementów i/lub Treści.
  • Nie eksportować Strony i/lub łączyć jej z innymi programami komputerowymi,
  • Poinformować RENAULT Polska, jeżeli Użytkownik poweźmie wiedzę o jakimkolwiek akcie piractwa i/lub innym niezgodnym z OWU wykorzystaniu Strony i/lub zawartej na niej Treści,
  • Nie dokonywać żadnych manipulacji i/lub nie wprowadzać żadnych wirusów lub złośliwych kodów, które mogłyby doprowadzić do awarii komputerów i/lub funkcji, co mogłyby wpłynąć na prawidłowe funkcjonowanie Strony lub jakichkolwiek Elementów dostępnych za pośrednictwem Strony.
  • Nie ingerować w prawidłowe funkcjonowanie Strony za pomocą jakichkolwiek środków,
  • Nie korzystać ze Strony celem publikowania, pobierania lub przekazywania treści sprzecznych z dobrymi obyczajami i porządkiem publicznym (m. in. treści o charakterze rasowym, politycznym, religijnym, pornograficznym lub seksualnym,  a także obelżywych, poniżających, upokarzających, nieprawdziwych, godzących w  godność osób trzecich)
  • przestrzegać bezwzględnego zakazu dostarczania treści o charakterze bezprawnym.


Użytkownik nie będący konsumentem w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny przyjmuje do wiadomości, że ani RENAULT Polska, ani Serwis Naprawczy Motrio w maksymalnym zakresie dozwolonym przez przepisy prawa  - nie ponoszą odpowiedzialności za jakiekolwiek bezpośrednie lub pośrednie szkody, a w szczególności szkody materialne, szkody niematerialne, utratę danych lub programów, czy też szkody finansowe, wynikające z dostępu do Strony lub korzystania z niej, lub z powodu przerwy w działaniu, zawieszenia lub modyfikacji Strony lub któregokolwiek z jej Elementów.


Gdy Użytkownik wypełnia formularze na Stronie, zobowiązuje się do zapewnienia, że treść jego/jej komentarzy lub wiadomości:

  • Jest związana z celem wypełnianego formularza,
  • Jest taka, że nie przeinacza celu formularza poprzez wyrażanie (i) poglądów filozoficznych, politycznych, religijnych lub związanych z działalnością związków zawodowych lub (ii) elementów o charakterze rasowym, etnicznym lub seksualnym, które są brutalne, wulgarne, obsceniczne, obraźliwe, sprzeczne z dobrymi obyczajami, mają charakter prozelityczny, są oszczercze lub szerzą nienawiść,


7 – OBOWIĄZKI

7.1 – KORZYSTANIE ZE STRONY

W ramach obowiązujących przepisów prawa ani RENAULT Polska, ani członkowie sieci Motrio nie udzielają żadnych gwarancji, wyraźnych lub dorozumianych, co do szybkości lub wydajności Strony. Dostęp do Strony może być czasowo zawieszony z przyczyn technicznych. W stosownych przypadkach zespoły techniczne dołożą wszelkich starań, aby jak najszybciej rozwiązać problem.

RENAULT Polska zastrzega sobie prawo do zmiany informacji zawartych na Stronie w dowolnym czasie. Podjęte działania pozostają bez wpływu na prawa nabyte Użytkowników. 

Obowiązkiem Użytkownika jest podjęcie wszelkich odpowiednich środków w celu ochrony własnych danych i/lub oprogramowania przechowywanego na telefonie i sprzęcie komputerowym przed jakimkolwiek atakiem. RENAULT Polska wdraża środki bezpieczeństwa w celu ochrony przed nieautoryzowanym dostępem, nieupoważnioną zmianą, ujawnieniem lub zniszczeniem danych, w tym danych osobowych. Użytkownik winien mieć jednak świadomość, iż nikt nie jest w stanie zagwarantować stu-procentowego bezpieczeństwa transmisji danych przy wykorzystaniu sieci Internet. Tym samym pomimo wysiłków, RENAULT Polska nie może zagwarantować i nie gwarantuje bezpieczeństwa informacji, w tym danych przesyłanych do lub ze Strony.

W każdym razie RENAULT Polska jest zwolniona z wszelkiej odpowiedzialności:

  • W przypadku niestosowania się przez Użytkownika do niniejszych OWU,
  • W przypadku wadliwego działania Strony z winy umyślnej lub nieumyślnej Klienta lub podmiotów trzecich, lub z powodu czynu bezprawnego, złośliwego oprogramowania, sprzętu (smartfonu/tabletu), interfejsu lub jakiegokolwiek innego produktu lub usługi używanych przez Klienta.
  • W przypadku wadliwego działania i/lub awarii komputer i/lub sieci telekomunikacyjnej Użytkownika, bez względu na przyczynę.

RENAULT Polska nie gwarantuje, że Strona nie jest narażona na ataki, w szczególności wirusów, które mogą prowadzić do nieprawidłowego działania, przerw, awarii lub utraty danych lub informacji.


7.2 – USŁUGI SERWISU NAPRAWCZEGO MOTRIO

Serwis oferuje wyłącznie usługę polegającą na umożliwieniu Użytkownikowi kontaktu z Serwisem Naprawczym Motrio w celu umówienia wizyty na wykonanie Usługi przez Serwis.

Serwis Naprawczy Motrio ponosi wyłączną odpowiedzialność za Usługi, które wykonuje na Pojeździe, a Renault Polska nie może ponosić odpowiedzialności za informacje udzielane przez Serwis Naprawczy Motrio dotyczące metod wykonania Usług, a w szczególności za wszelkie informacje dotyczące ich ceny (stawka robocizny, dostępność terminów itp.) oraz udzielanych gwarancji. Serwis Naprawczy Motrio podlega warunkom zawartym w Ogólnych Warunkach Naprawy Serwisu Naprawczego Motrio.

Przypominamy, że Serwis Naprawczy Motrio nie przedstawia wyceny online za pośrednictwem Strony oraz że Serwis Naprawczy Motrio będzie mógł wykonać Świadczenie Usługi dopiero po zbadaniu Pojazdu, dla którego została umówiona wizyta oraz po podpisaniu przez Użytkownika zlecenia naprawy Pojazdu.

Ponadto RENAULT Polska  nie może ponosić odpowiedzialności za działania wynikające z zaniedbań Użytkownika lub Serwisu Naprawczego. RENAULT Polska nie ponosi żadnej odpowiedzialności w przypadku sporu, niezależnie od przyczyny, pomiędzy Użytkownikiem a Serwisem Naprawczym Motrio, który nie wynika z winy RENAULT Polska. RENAULT Polska nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nieprawidłowe wykonanie Usługi przez Serwis Naprawczy Motrio oraz za związane z tym skutki.


8 – OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

Korzystanie ze Strony i Serwisu może wymagać od RENAULT Polska i Serwisów Naprawczych Motrio zbierania danych osobowych, które umożliwiają identyfikację Użytkownika w sposób bezpośredni lub pośredni. Aby dowiedzieć się więcej na temat przetwarzania twoich danych osobowych i polityki cookie kliknij: https://www.motrio.pl/legal-page/PDP


9 – PRAWA WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ

9.1 – Strona i jej Zawartość są chronione prawami własności intelektualnej. 

9.2 – Strona jako całość, jak również każdy jej element (zdjęcia, teksty, hasła, znaki towarowe, logo, obrazy i rysunki, sekwencje animowane z dźwiękiem lub bez) stanowią własność RENAULT Polska lub posiadaczy praw, którzy upoważnili RENAULT Polska do ich wykorzystania.

9.3 Nie wolno kopiować, zmieniać, odtwarzać w jakiejkolwiek formie informacji i materiałów znajdujących się na Stronie lub w inny sposób zakłócać działania Strony lub podejmować działań, które nie są zgodne z przysługującymi nam prawami. Wyżej wskazane elementy są prawnie chronione. 


10 – KONTAKT

Użytkownik może poprosić o wsparcie, w tym celu zaleca się skorzystanie z adresu e-mail do działu wsparcia klienta, który znajduje się w nagłówku Strony.

Prośba o udzielenie informacji zostanie przekazane do Działu Obsługi Klienta w back office.

Użytkownik musi podać swoje imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, przedmiot prośby oraz wiadomość z opisem potrzeby.


11 – DOSTĘPNOŚĆ STRONY

RENAULT Polska zobowiązuje się dołożyć wszelkich starań, aby zapewnić bezpieczeństwo dostępu, przeglądania i korzystania ze Strony.

Strona jest dostępna w sposób ciągły, z wyjątkiem wystąpienia siły wyższej lub zdarzenia niezależnego od RENAULT Polska, a także wszelkich awarii i prac konserwacyjnych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania Strony.


12 – PRAWO WŁAŚCIWE – ROZSTRZYGANIE SPORÓW

12.1 – Językiem właściwym dla niniejszych OWU jest język polski.

12.2 – Strona i niniejsze OWU podlegają prawu polskiemu. Wszelkie spory wynikające z interpretacji i/lub stosowania niniejszych OWU będą rozstrzygane polubownie. W przypadku braku polubownego rozwiązania spór może zostać skierowany do sądu.

12.3 – W każdym przypadku Użytkownik może skorzystać z konwencjonalnej procedury mediacyjnej lub innej alternatywnej metody rozwiązywania sporów, w tym może skorzystać z pomocy rzecznika konsumentów lub organizacji pozarządowych działających na rzecz konsumentów. Więcej informacji znajduje się na stronach internetowych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (www.uokik.gov.pl).


13 – REKLAMACJE

13.1 - Użytkownicy mogą składać reklamacje związane z nieprawidłowym funkcjonowaniem Strony. 

13.2 – Reklamacja może być złożona do RENAULT Polska  pisemnie na adres siedziby lub drogą elektroniczną na adres: serwisy@motrio.com . 

13.3 - W reklamacji zaleca się podanie następujących informacji: 

  1. imię i nazwisko oraz adres zamieszkania Użytkownika albo nazwę oraz siedzibę Użytkownika, 
  2. określenie przedmiotu reklamacji oraz ewentualnie reklamowanego okresu; 
  3. przedstawienie okoliczności uzasadniających reklamację oraz załączenie wszelkich dokumentów oraz informacji wykazujących zasadność roszczeń reklamacyjnych; 
  4. podpis Użytkownika albo jego reprezentanta - w przypadku reklamacji złożonej w formie pisemnej. W przypadku gdy reklamacja podpisywana jest przez reprezentanta Użytkownika, reprezentant ten obowiązany jest wykazać swoje umocowanie przy wykorzystaniu stosownych dokumentów.

13. 4. – RENAULT Polska udziela odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Odpowiedź zostanie przesłana na adres e-mail lub adres do doręczeń podany w reklamacji.

13.5 - W przypadku konieczności uzupełnienia reklamacji RENAULT Polska niezwłocznie, w żadnym wypadku nie później jednak niż przed upływem 14 dni od dnia jej złożenia, powiadomi o tym osobę składającą reklamację. W takim wypadku termin, o którym mowa w ust. 4 powyżej, liczony jest od dnia złożenia uzupełnionej reklamacji.

13.6 - Reklamacje dotyczące niewykonania lub nienależytego wykonania Usług należy składać bezpośrednio do Serwisu Naprawczego Motrio.


14 – AKTUALIZACJA OGÓLNYCH WARUNKÓW

RENAULT Polska zastrzega sobie prawo do zmiany i aktualizacji niniejszych OWU, w dowolnym czasie. RENAULT Polska poinformuje Użytkowników o powyższym w terminie nie krótszym niż 14 dni przed dokonaniem planowanego działania poprzez umieszczenie informacji w Portalu. Podjęte działania pozostają bez wpływu na prawa nabyte Użytkowników. . 


15 – POSTANOWIENIA RÓŻNE 

15.1. – ZAWARCIE I CZAS TRWANIA UMOWY

Umowa miedzy Użytkownikiem a Serwisem Naprawczym Motrio zawarta zostaje z chwila potwierdzenia przez Serwis Naprawczy Motrio ustalonego na zasadach określonych w pkt. 5.1 powyżej terminu wizyty.  Umowa zawierana jest w języku polskim. Zasady odwołania wizyty, a tym samym rozwiązania zawartej umowy, o której mowa powyżej, określa pkt. 5.5 powyżej. Umowa wygasa z chwilą upływu terminu potwierdzonej wizyty. 

Użytkownik ma prawo odstąpić od ww. umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia umowy. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Użytkownik musi poinformować Serwis Naprawczy Motrio o swojej decyzji o odstąpieniu od ww. umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną). Użytkownik może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.  Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Użytkownik wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy. Skutki odstąpienia od umowy zostały opisane w pkt. 5.5 powyżej. 


15.2 – KLAUZULA SALWATORYJNA // NIEWAŻNOŚĆ KLAUZULI NINIEJSZYCH OWU 

Jeżeli jedno lub więcej postanowień niniejszych OWU zostanie uznane za nieważne, nieskuteczne lub niebyłe na mocy obowiązujących przepisów, ze względu na zmianę przepisów lub w wyniku prawomocnego orzeczenia właściwego sądu, pozostałe postanowienia zachowają całą swoją moc i zakres, a RENAULT Polska zastrzega sobie prawo do wprowadzenia niezbędnych zmian w niniejszych OWU ze względu na zaistniałe okoliczności.


15.3 – SIŁA WYŻSZA

Wyłącza się odpowiedzialność RENAULT Polska oraz Serwisów Naprawczych Motrio za niewykonanie lub niewłaściwe wykonanie ich zobowiązań, spowodowanych przez siłę wyższą, z przyczyn zewnętrznych, których dany podmiot nie był w stanie przewidzieć ani im zapobiec, będących poza sferą jego kontroli, w tym w szczególności spowodowanych przez wojnę, pożar, powódź oraz inne katastrofy, które powstały bez udziału tego podmiotu.