AdBlue

Płyn AdBlue stosuje się wyłącznie w pojazdach wyposażonych w silniki wysokoprężne. Płyn służy ograniczeniu emisji tlenków azotu w spalinach o 90%. AdBlue to roztwór mocznika wysokiej czystości o nominalnym stężeniu 32,5% i 67,5% wody demineralizowanej, wtryskiwany do gazów spalinowych silnika wysokoprężnego. Jego stosowanie jest obowiązkowe we wszystkich silnikach wysokoprężnych zgodnych z normą Euro 6.

Płyn AdBlue stosuje się w procesie selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), służącej ograniczeniu emisji tlenków azotu z gazów spalinowych silników wysokoprężnych o 90%. Dodatek należy wlać do specjalnego zbiornika. Z chwilą wyczerpania się płynu nie można uruchomić silnika.

Dobre rady

Jak często należy uzupełniać płyn AdBlue?

Nie później, niż na 2.400 km przed całkowitym zużyciem odczynnika. Komunikat ostrzegawczy na desce rozdzielczej informuje o pozostałym przybliżonym zasięgu.