AdBlue
Płyn AdBlue stosuje się wyłącznie w pojazdach wyposażonych w silniki wysokoprężne. Płyn służy ograniczeniu emisji tlenków azotu w spalinach o 90%. AdBlue to roztwór mocznika wysokiej czystości o nominalnym stężeniu 32,5% i 67,5% wody demineralizowanej, wtryskiwany do gazów spalinowych silnika wysokoprężnego. Jego stosowanie jest obowiązkowe we wszystkich silnikach wysokoprężnych zgodnych z normą Euro 6.
Płyn AdBlue stosuje się w procesie selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), służącej ograniczeniu emisji tlenków azotu z gazów spalinowych silników wysokoprężnych o 90%. Dodatek należy wlać do specjalnego zbiornika. Z chwilą wyczerpania się płynu nie można uruchomić silnika.
Jak często należy uzupełniać płyn AdBlue?
Nie później, niż na 2.400 km przed całkowitym zużyciem odczynnika. Komunikat ostrzegawczy na desce rozdzielczej informuje o pozostałym przybliżonym zasięgu.